Av Trond Folckersahm
Siden oppstarten i 2005 har bedriften stadig tilegnet seg ny kunnskap og nye arbeidsmetoder for å stå best mulig rustet til å ta seg av en stadig økende skademengde. I dag er de ni ansatte, og har avtale med alle de store forsikringsselskapene på forsikringsskader.
– Nå har vi fått inn en ny, dobbel lakkboks som er 10,2 meter lang og 3,4 meter høy. Det betyr at vi kan få inn store båter, bobiler og mindre lastebiler. Noe som gir oss mange nye muligheter, sier daglig leder Espen Østby.
Den nye lakkboksen er en av de beste som finnes på markedet i dag, og har en lang rekke funksjoner som bidrar til et optimalt sluttresultat.
– Den er også gassfyrt og dermed langt mer miljøvennlig enn de oljefyrte boksene. Sammen med vannbasert lakk forurenser vi miljøet minst mulig, og den bidrar til å redusere kostnadene. Den har også en fantastisk luftgjennomstrømning. Tusenvis av kubikkmeter luft skiftes ut hver time, påpeker lakkerer Morten Hansen.
Smart Repair står også på menyen til Nesodden Bil & Karosseri.
– Med denne metoden kan vi ta parkeringsskader og hjørneskader på en enklere måte. Fordelene er at det blir langt rimeligere enn en tradisjonell opprettingsjobb og går fortere uten at det går utover sluttresultatet. Vi kan ikke benytte denne metoden på alle typer jobber. Det vurderes i hvert enkelt tilfelle. Men vi har drop in på taksering av jobber, så det er bare å stikke innom, så ser vi hva som må gjøres og hvor mye det vil komme på, forteller Østby, og legger til:
– Nå går det også busser forbi her begge veier en gang i timen, så det er enkelt å komme til og fra for dem som har en skade som skal repareres, og nå og da har vi også noen bruktbiler tilslags. Biler som er gjennomgått, fikset og EU-kontrollert. Vi står til tjeneste og strekker oss alltid så langt vi kan for kundene våre.
BILDE: Morten Hansen, Espen Østby og Jens Engen er godt fornøyd med den nye lakkboksen der de både kan jobbe med to biler samtidig, bobiler, lastebiler og store båter. Foto: Trond Folckersahm