Av Trond Folckersahm
I løpet av høsten har Dekksenteret Nesodden flyttet fra de gamle lokalene i Torneveien på Fagerstrand og tvers over veien. Nå kan de boltre seg på ikke mindre enn 1015 kvadratmeter i bygningen som tidligere huset Norsk Gjenvinning.
– Det er helt fantastisk å komme inn i nye og større lokaler. Kapasiteten i de gamle var sprengt, og lagringsplassen i dekkhotellet vårt var overfylt. Nå opplever vi en helt ny hverdag og kan gi kundene våre en enda bedre service, forteller daglig leder Bjørn-Erik Godlien.
Firmaet startet på null, og i perioden fra 2014 til 2016 økte omsetningen fra 3,2 millioner kroner opp til 6,1 millioner. Noe som vitner om en formidabel vekst og en økonomisk suksess sett i nesoddensammenheng.
Nå er det rundt 1.000 kunder som benytter seg av dekkhotelltilbudet og det er ikke mindre enn 4.000 dekk fyller opp reolene i hotellet. Men fortsatt har de kapasitet til å ytterligere 500 dekkhotellkunder.
I tillegg har de fire løftebukker og to jekkestasjoner som tar seg av kundene som kommer innom for å legge om dekk, enten det er vinter eller vår.
– Vi baserer oss kun på drop-in, og jobber som besatt i høysesongen for å holde køen på et minst mulig nivå. Men det er klart at den dagen snøen kommer og alle stikker innom for å få på vintergummi, kan det bli litt ventetid. Derfor anbefaler vi kundene våre å være tidlig ute, sier Godlien.
Utover dekkhotell kan Dekksenteret tilby et rikt utvalg av dekk og felger til alle bilmerker og både små og større biler. Siden oppstarten har de solgt rundt regnet 4,.000 nye dekk. Men de har også andre ting på menyen. Inn- og utvendig vask og polering er en av arbeidsoppgavene de påtar seg i tillegg til oljeskift og småservice.
– Stikk innom og ta en prat med oss, så skal vi se om vi ikke kan bistå, anbefaler sjefen på Dekksenteret Nesodden.
Bilde: Bjørn-Erik Godlien har fått god plass i de nye lokalene til Dekksenteret Nesodden i Torneveien på Fagerstrand. Foto: Trond Folckersahm