Av Trond Folckersahm
Til alt hell for kundene er det ikke så langt unna dagens lokaliteter Dekksenteret Nesodden vil flytte inn rundt 1. september. Faktisk bare tvers over veien til Norsk Gjenvinnings gamle lokaler på Fagerstrand.
– Vi har hatt en så stor tilgang av kunder til dekkhotellet vårt at vi rett og slett ikke har plass lenger i de gamle lokalene. Vi har vært nødt til å ha doble sett med dekk på pallene i reolsystemet. Nå var kapasiteten fullstendig sprengt, og vi så oss nødt til å finne en ny løsning, forteller Tom Bjørge-Nilsen, som eier Dekksenteret sammen med hovedaksjonær og daglig leder, Bjørn-Erik Godlien.
Firmaet startet på null, og i perioden fra 2014 til 2016 økte omsetningen fra 3,2 millioner kroner opp til 6,1 millioner. Noe som vitner om en formidabel vekst og en økonomisk suksess sett i nesoddensammenheng. I dag har firmaet rundt 3.500 dekk i dekkhotellet og har hatt et salg på omkring 4.000 nye dekk siden oppstarten.
Når de flytter inn i de nye lokalene vil de få ikke mindre enn 1.000 kvadratmeter å boltre seg på, men selvsagt også høyere kostnader.
– Når vi kommer inn i NG-bygget vil vi få økt kapasitet og enda flere arbeidsstasjoner. I sesong vil vi ha seks ansatte i drift, og vi vil også tilby andre tjenester som bilpleie, lakkforsegling, oppgradering av lykteglass som har blitt matte. Vi vil også tilby kundene oljebehandling av understellet. Det er et alternativ til Tectyl-behandling men langt mer miljøvennlig, påpeker Bjørge-Nilsen.
Bilde: Bjørn-Erik Godlien og Tom Bjørge-Nilsen har hatt stor suksess med Dekksenteret Nesodden, og satser på at veksten fortsetter når de nå får større plass til dekk og andre aktiviteter.